lørdag den 5. oktober 2013

Bacon bagels


De chili bagels vi bagte sidst var et kæmpe hit, så derfor måtte jeg bare prøve at lave en ny version. Det er faktisk ret hyggeligt at bage bagels.

Bacon bagels- tænkte de ville være gode med salat, kylling og karry dressing.
Har brugt samme grundopskrift som chili bagels.


Bagels. 16 stk.

1/2 liter lunkent vand
1 pak. gær
1 kg. hvedemel
1/2 dl. flydende honning
2 spsk olie 
1 pk. bacon i tern
1 1/2 spsk. groft salt
2 spsk. sukker

Start med at steg baconen sprødt, lad det blive koldt på køkkenrulle. gem lidt bacon til pynt.

Opløs gæren i vand, og bland de andre ting i, når dejen er rørt godt sammen stil til hævning i 20 min under viskestykke.

Del dejen i 16 stykker og rul til boller, jeg prikkede så hul i midten og formede ligesom ringen, læg til yderligere hævning i 30 min.

Sæt stor gryde over med vand og tænd oven på 200 grader.

Når vandet koger tager du 1 - 3 stk.og putter i det kogende vand, de vokser meget så prøv først med en for at se hvor meget de fylder. Jeg havde fået fat i en for lille gryde og kunne kun koge en af gangen. Kog hver i 2 min på hver side, tag op med hulske og læg på bagepladen med bagepapir.

Så er de klar til at blive pyntet, med lidt bacon på toppen

Bag dem i ca. 20-25 min på 200 grader










Ingen kommentarer:

Send en kommentar