tirsdag den 17. december 2013

Konfekt m/rabarberlikør og mandler

Jeg har jo lavet denne lækre rabarberlikør/snaps som bare smager himmelsk, så jeg tænkte at den måtte kunne bruges i konfekt. De små hapser smager super godt.
De minder mig om, da jeg var lille og skulle flyve på ferie, så fik jeg sådan et lækkert stykke chokolade i lækkert papir. et stykke chokolade med marcipan indeni, smagte lidt stærkt og så var der masser af mandler som var smeltet ind i chokoladen. YMMMM

Rabarberlikøren/snapsen opskrift findes her..  Rabarber likør/snaps
stort stykke marcipan
2 dl fint hakket mandler
1 plade lys chokolade

Rabarberlikøren æltes godt ind i et stort stykke marcipan, der skal godt med likør i for at få smagen rigtig frem, smag dig frem hvad du kan lide og husk at chokoladen er meget sød.
Marcipanen bliver lidt klæ, men det er kun godt for så hænger mandlerne bedre fast.
stil marcipanen på køl, mens mandlerne smuttes og hakkes fint, jeg snød og købte i forvejen hakkede mandler.
Smelt en plade lys chokolade, over vandbad.
lav så små firkanter i hånden og dyp alle sider i mandlerne, så de hænger godt fast. nu kan du enten dyppe dem i chokoladen eller stille dem på bagepapir og så duppe chokoladen på med en pensel. Min datter syntes det sidste var sjovest.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar