fredag den 7. marts 2014

Hjertesalat m/lækkert rugbrøds knas

Det kan bare ikke blive nemmere. Opskriften har jeg eksperimenteret mig frem til, efter en hyggelig middag hos Madklubben, hvor jeg bestilte ligende. 
Så denne salat vil altid minde mig om min tur der. Prøv den det er nemt og lækkert sprødt.
Min mand spurge mig faktisk om det var meningen han skulle tage et halvt salathoved på tallerken, og ja.
Han spiste faktisk et helt salathoved :-) 





























Hjertesalat m/knas
2 personer

2 hjertesalat hoveder
4 spsk creme fraiche
3 stk rugbrød ( helst uden kerner )
1/4 tsk tørret chili
1/2 tsk paprika
1/4 tsk carien peber
3 store spsk smør

Pil de yderste grove blade af hjertesalaten, og skyl dem grundigt i koldt vand, de skal bruges hele så derfor skal bladene ikke pilles fra hinanden. Læg dem i sigte så de kan dryppe af.

Ristede rugbrød:
Find en pande frem og smelt smørret ved middel varme, tilsæt chili, paprika og carien peber, rør lidt rundt. skær skorpen af rugbrødet, smuldre det mellem fingerne ned på panden i bitte små stykker. giv det lidt mere varme, så rugbrødet bliver ristet i smørret og krydderierne. Læg det til afkøling på køkkenrulle.

Ryst hjertesalat en ekstra gang for at få al vandet af, skær det grove af stilken af og skær det så midt over.
Anret hjertesalat halvdelene i en flad skål, giv dem hver en spsk. creme fraiche og drys med det ristede rugbrød.

Velbekommen 
Nemmere bliver det næsten ikke. er lækkert til fisk, kød og kylling

Ingen kommentarer:

Send en kommentar