fredag den 1. august 2014

Kylling på dåse

Jeg har hørt om det men aldrig prøvet det, det fortryder jeg nu. For hold nu op hvor det smager dejligt, det minder mig om da der lå kineser grille alle steder og der i vinduet snurrede rundt med grill kyllinger.
Den er så saftig inden i og sprød hele vejen rundt, og passer sig selv på grillen.



1 stk. dåseøl ( her brugt Classic )
1 dejlig stor kylling ell. hane
1 håndfund persille
smør/olie
groft salt

Tænd op i grillen, imens forberedes kyllingen

Vask dåsen grundet udvendigt- åben den og drik halvdelen imens du ordner kyllingen
Vask og rens kyllingen for indmad - prop persillen op i kyllingen, gnid den godt ind i smør/olie og groft salt.
og stil så kyllingen på dåsen.

Når grillen er klar fordeles kullet på hver side i grillen, og kyllingen stilles i midten, skal så ialt have 1 time og 10 min med låg på, hellere lidt formeget end for lidt var vores motto.

Efter ca en halv time, smøres den med lidt olie og skal have lidt ekstra salt. Velbekommen


Så den klar til grillen - husk låg på grillen.
Efter 30 min, smøres den med olie og salt, så puttes låg på igen og den steger videre.
 Vupti og sprød kylling er klar
Skæres ud, og serveres

Vi fik den med lækker sommersalat med mormor dressing med pift af rosmarin,




Ingen kommentarer:

Send en kommentar