fredag den 1. august 2014

Mormor dressing m/pift af rosmarin

Min mor har lavet denne mormor dressing så længe jeg kan huske, ymm den der søde/syrlige cremet fløde dressing som man næsten kunne spise med en ske da man var lille.
Jeg har valgt at pifte den lidt op med rosmarin, da det efter min mening især går godt til jordbær.



Jeg laver i en flaske for så er det nemmere at ryste den.

3 spsk sukker
hæld citron saft på så det dækker sukkeret, ryst så flasken så sukkeret opløses.
hæld så 1 -1 1/2 dl piskefløde på flasken og ryst så den bliver lidt tykkere, smag evt til, hvis den er for sur kan tilsættes lidt sukker og omvendt med citron.
Hak lidt rosmarin og put i, lad den gerne trække til den skal bruges.

Her er den serveret til Jordbærsalat se opskrift på bloggen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar