fredag den 1. august 2014

Blåbærmuffins m/kokos & hvid chokolade

Billedet siger vist det hele, de er lækre, saftige og fyldt med smag. Så er de nemme at lave, kræver kun en skål og på under 30 min er der muffins.


12 stk.

Til dejen.
4 dl mel
100 g. blødt smør
1 1/2 dl sukker
3 æg
3 tsk bagepulver
1 tsk vanilje sukker
2 dl mælk
2 tsk vand

Fyld.
2 dl kokos
1 dl hakket hvid chokolade
2 dl blåbær ( kan erstattes af hindbær )

Stil oven på 200 grader (varmluft)
Så det nemme, bland og rør det hele til dejen sammen, de 2 tsk vand gør at dejen bliver saftig, mere hvis du undre dig over der skal vand i.

Tilsæt så fyldet i dejen, 

Jeg brugte en muffinsplade i silikone med 12 huller, normalt ville jeg putte papir muffins forme i, men jeg havde ingen, derfor klippede jeg små firkanter bagepapir og ved hjælp af et glas fik jeg bagepapiret pænt i hullerne. Ser faktisk rigtig fint ud, så sidste gang jeg bruger penge på muffins forme.

Bag i forvarmet ovn 200 grader 15-18 min





Ingen kommentarer:

Send en kommentar